Strategia marketingowa jest to zbiór średnio i długookresowych zasad postępowania, które kreują rynkowe działania operacyjne i polega na najkorzystniejszym doborze zasobów i kadry do realizacji celów przedsiębiorstwa, wykorzystania nadarzających się okazji i ograniczenia ryzyka.
Jest ona podstawą opracowywania planów marketingowych wdrażanych w toku bieżącej działalności przedsiębiorstwa. Wybór strategii marketingowej przebiega najczęściej w sekwencyjnie następujących etapach: rozpoznania rynku lub rynków docelowych, doboru składników marketingu mix do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, wykorzystania sprzyjającej koniunktury gospodarczej, neutralizowania negatywnych skutków zagrożeń ze strony środowiska zewnętrznego i optymalizowani zdolności produkcyjnej przedsiębiorstwa.
Od tego jak dobrze zostanie opracowana przez nas strategia, zależeć będzie sukces planowania strategicznego i wyznaczania skutecznych i możliwych do osiągnięcia, przy danych - ograniczonych zasobach, celów.
W dalszych wpisach na moim blogu postaram się pokrótce opisać najczęściej stosowane strategie marketingowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz