Stosują ją firmy gdy aktualny produkt nie wyczerpuje ich możliwości lub alternatywny produkt można wytwarzać na podstawie istniejących umiejętności i wiedzy. W zależności od skali innowacji produktu różne są możliwości działania firmy. Czasami niezbędne jest oferowanie na rynku zupełnie nowego produktu, o innych cechach co łączy się ze znacznymi nakładami inwestycyjnymi . W innym przypadku wystarczy dokonać niewielkich zmian poprawiających atrakcyjność produktu, tj. opakowanie czy dozowanie produktu. Zmiany te warunkują zwiększenie popytu u dodatkowych nabywców na dane produkty, a tym samym zapewniają wzrost sprzedaży. Działania jakie podejmie dana firma zależą od potrzeb zgłaszanych przez konsumentów na danym rynku oraz stopnia konkurencyjności.
Strategii ta jest ściśle powiązana z analizą cyklu życia produktu. Cele z tego wynikające to:
- wzrostu udziału na rynku,
- utrzymania udziału na rynku,
- zbierania korzyści z rynku,
- wyjścia z rynku.
Działania firmy:
- Wprowadzenie nowego produktu na rynek;
- Wprowadzenie zmodernizowanego produktu na rynek. Zmiana np. materiału z którego jest wykonany, zmiana opakowania
- Wprowadzenie produktu o nowym zastosowaniu;
- Przystosowanie produktu jako odpowiedź na zgłaszane zapotrzebowanie przez konsumentów;
- Dokonanie zmian lub wprowadzenie nowej funkcji produktu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz