poniedziałek, 7 września 2009

Strategia Rozwoju Rynku

Strategia rozwoju rynku polega na wejściu z dotychczasowym produktem na nowy rynek. Wejście na nowy rynek może oznaczać dotychczas nieobsługiwany segment rynku albo ekspansję geograficzną.



Strategia ta jest trudniejsza od Strategii Penetracji, ponieważ niesie ze sobą ryzyko związane z nieznajomością zachowań konsumentów na nowym rynku i brakiem jakichkolwiek doświadczeń na tym rynku, a także Wymaga znacznych nakładów. Mimo to często jest wykorzystywana z uwagi na to, iż w zamian oferuje możliwość szybkiego wzrostu firmy.
W tej strategii działania firmy skupiają się przede wszystkim na narzędziach służących analizie szans i zagrożeń, analizie preferencji nabywców, wejścia na nowe rynki, zmianie koncepcji marketingu – mix, segmentacji rynku, wskazywania nowych zastosowań produktu, sprzedaży produktów komplementarnych oraz oferowania usług dodatkowych.

Wejście na nowy rynek wiąże się z zmianą systemu (lub sposobu) dystrybucji produktu oraz rozwojem geograficznym samego systemu dystrybucji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz